امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 22 October , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 767
  پرینتخانه » سیاسی, یادداشت تاریخ انتشار : 30 سپتامبر 2024 - 13:12 | 124 بازدید | ارسال توسط :

دلنوشته ای برای رئیس جمهور، از طرف جمعی از جوانان و فعالین ستاد پزشکیان در استان اصفهان

آقای رئیس جمهور؛ از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم، مرحمت فرموده ما را مس کنید دیدبان اصفهان: بامداد ۱۶ تیرماه بود که کم‌کم خبرها حاکی از پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌ جمهوری می‌داد و این تصور ایجاد شد که دوران سکانداری نیروهای بدون تخصص، پرمدعا، همه چیزدان و خود انقلابی پندار به سر آمده است […]

دلنوشته ای برای رئیس جمهور، از طرف جمعی از جوانان و فعالین ستاد پزشکیان در استان اصفهان

آقای رئیس جمهور؛

از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم، مرحمت فرموده ما را مس کنید

دیدبان اصفهان: بامداد ۱۶ تیرماه بود که کم‌کم خبرها حاکی از پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌ جمهوری می‌داد و این تصور ایجاد شد که دوران سکانداری نیروهای بدون تخصص، پرمدعا، همه چیزدان و خود انقلابی پندار به سر آمده است و می‌توان به بازگشت عقلانیت به حکمرانی امید بست.

فراموش نمی‌کنیم هنوز ساعاتی از پایان رای‌گیری نگذشته بود که خبر رسید، سطح حفاظت از مسعود پزشکیان ارتقا یافت و این به معنی پایان دوران سیاه حکمرانی تیم موسوم به پایداری بر مملکت بود. دوره‌ای که همراه با ادعاهای پوشالی و شعارهای بزرگ و بدون عمل بود و این امید را برای دوستداران کاندیدای پیروز ایجاد کرد که می‌توان به آینده ملک و ملت امید بیشتری داشت.

جناب آقای دکتر پزشکیان

آن روزها ستاد شما به عنوان ستاد تنها کاندیدای جبهه اصلاحات از همان ابتدا فضای معتدل‌تری نسبت به دوره‌های قبل داشت و فراموش نمی‌کنیم که بزرگان و حتی ما جوان‌تر همه را به اعتدال و وفاق دعوت می‌کردیم و از تندروی برحذر می‌داشتیم. آن روزها امید داشتیم که دکتر پزشکیان ما فضایی را ایجاد کند که با سر کار آمدن نیروهای جوان و اصلاح‌طلب، امکان همگرایی با همه جناح‌های سیاسی در سطوح پایین‌تر فراهم آید. استدلالمان این بود که نیروهایی باید در راس هرم‌های مدیریتی قرار گیرند که اول گفتمان و نگرشی که مسعود پزشکیان به عنوان گزینه اصلاح‌طلبان راهبری می‌کرد را درک کنند و قدرت اجرای آن را داشته باشند. ولی متاسفانه هر چه پیش رفتیم نه تنها از نیروی اصلاح‌طلب و جوان خبری نشد، بلکه نیروهای اصیل اصلاح‌طلب به گوشه رانده شده و هواداران و اعضای ستاد کاندیدا و تفکر شکست خورده انتخابات بر مناصب مهم گمارده شده‌اند.

جناب دکتر پزشکیان

از انتخاب‌ها و اقدامات خوبتان متشکریم اما گلایه هم کم نداریم.

این بار می‌خواهیم از نصف‌جهان برایتان بگوییم. از نصف‌جهانی که می‌دانیم فراموش نکرده‌اید. از زاینده‌رود بی‌آبی که در حاشیه آن ایستادید و با کشاورزان بی‌نوای اصفهانی هم صحبت شدید. از آلودگی هوایی که در دانشگاه اصفهان برایتان گفتیم و شما شنیدید.

آقای رئیس‌جمهور

ما به امید تغییر پا به عرصه انتخابات گذاشتیم. به امید آنکه کسی به سر کار بیاید که مشکلات را بفهمد و کاری بابت رفع آن انجام دهد. ما آمدیم و مردم را دعوت به حضور کردیم و گفتیم پزشکیان از جنس مردم است و درد را می‌فهمد. با این حال بیش از ۶۰ درصد مردم را نتوانستیم همراه کنیم چون امید نداشتند. چون می‌گفتند او هم مانند پیشینیان خود است و امروز هر چه به فرآیند انتخاب استاندار نصف‌جهان می‌نگریم بیشتر نگران می‌شویم. نگران این‌که پیش مردم رو سیاه شویم و چهار سال باید پاسخ دهیم که پزشکیان هم نتوانست.

آقای رئیس جمهور

این روزها شایعاتی شنیده می‌شود که همکاران اصفهانی سابق شما در مجلس برای انتخاب کسی برای استانداری فشار می‌آورند که در انتخابات همراه نگرش شکست خورده بود. بواقع در عجبیم که چرا باید در استانی که بیش از ۶۰ درصد، از وضعیت ناراضی هستند و در انتخابات شرکت نمی‌کنند یا به عبارتی دیگر بیش از ۷۵ درصد با حضور یا عدم حضور خود، نارضایتی خود را از وضع موجود اعلام نموده‌اند باید فردی سرکار آید که دقیقا دنباله‌رو تفکر سابق است. فردی که در دو سال شهرداری و بیش از ۵ سال حضور در معاونت وزارت کشور نتوانست قدمی برای استان اصفهان بردارد که اگر برداشته بود تاکنون بخشی از مشکلات می‌بایست رفع شده باشد.

آیا گزینه‌ای که الان به عنوان کاندیدای استانداری اصفهان مطرح هست، قدرت بالاتری نسبت به زمان معاونت خود در وزارت کشور خواهد داشت که بتواند مشکل آب اصفهان، فرونشست، آلودگی هوا، بیکاری، بالاترین نرخ تورم در کشور و مهم‌تر از همه ناامیدی مردم این استان را رفع نماید.

آقای پزشکیان

خواهش داریم قبل از تصمیم‌گیری در ارتباط با اصفهان، باز هم تامل کنید، به قول‌هایی که دادید فکر کنید، صحبت‌هایتان در کنار زاینده‌رود و دانشگاه اصفهان را به یاد آورید. اصفهان نیاز به نگاه تازه، تفکر جدید و اصلاح‌طلبانه دارد. مشکلات اصفهان مشخص ولی حل آن با افراد امتحان پس داده جریان شکست خورده انتخابات امکان‌پذیر نیست.

آقای رئیس جمهور

با این‌گونه انتخاب‌ها، مشکلات اصفهان رفع شدنی نیست و خواهشا بر مشکلات نیفزایید.

هرگاه بامداد ۱۶ تیرماه را به یاد می‌آورم و در مقابل، اتفاقاتی که در حال رقم خوردن است را مشاهده می‌کنم، پیش خود می‌گویم از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم، مرحمت فرموده ما را مس کنید.

والسلام علیکم

جمعی از جوانان و فعالین ستاد دکتر پزشکیان در استان اصفهان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.